Czego nie może zabraknąć na domowej siłowni?

Nie lubisz ćwiczyć w towarzystwie innych osób, ale mimo tego kręci cię trening siłowy, który przecież kojarzy się z prawdziwymi mężczyznami, niebojącymi się ciężkich ciężarów i solidnego żelastwa? W takim razie masz do wyboru tylko jedną opcję. Możesz dowiedzieć się, jak ćwiczyć w domu, by następnie wykreować swoją własną siłownię, z której już zawsze będziesz mógł skorzystać, gdy tylko zechcesz to uczynić. Taka strefa wymaga na pewno dobrego wyposażenia. Czego zatem nie może na niej zabraknąć?

Niezbędniki w domowej siłowni

Najpierw zadbaj o podstawę, czyli o podłogę. Powinieneś zainwestować w specjalną podłogę PCW, z którą na pewno wielokrotnie miałeś już okazję spotkać się na popularnych siłowniach. Z wyglądu przypomina ona duże puzzle, bo też składa się z mniejszych elementów, które trzeba ze sobą łączyć. Taką podłogę możesz zamówić przez Internet, aby zapłacić za nią trochę mniej niżeli w stacjonarnych sklepach. Koniecznie przed zakupem dokładnie wymierz swoje pomieszczenie. Kup tylko taką ilość puzzli, jaka będzie ci potrzebna do wypełnienia strefy ćwiczeń.

Dlaczego domowa siłownia może być lepsza od publicznej?

Domowa siłownia nie będzie jakoś specjalnie różnić się od tej publicznej. A to oznacza, że nie może ona zaistnieć bez dużych lustrzanych tafli, w których będziesz mógł się przeglądać podczas ćwiczeń. Nie ma to nic wspólnego z próżnością. Wszyscy patrzą na siebie w lustrze, gdy ćwiczą z ciężarami, ale nie robią tego po to, by podziwiać swoje napinające się mięśnie czy szczupłe brzuchy. Obserwacja własnego odbicia pozwala ci kontrolować pozycję ciała oraz technikę wykonywanego ćwiczenia. Łatwiej możesz korygować popełniane błędy. A to bardzo ważne, abyś wykonywał ćwiczenia poprawnie, bo tylko wtedy będą one dla ciebie bezpieczne.

Zobacz również:  Czy suplementy probiotyczne dla sportowców są potrzebne w procesie treningowym?

Domowa siłownia to także specjalistyczny sprzęt, którego typ i rodzaj musisz dostosować do swoich potrzeb, aktualnych umiejętności czy przyszłych celów. Absolutną podstawą jest przynajmniej jedna klasyczna sztanga i kilka obciążników, które będziesz mógł na nią zakładać. Z czasem zaopatrz się też w zestaw przynajmniej jednych regulowanych hantli, skakankę, rowerek stacjonarny bądź bieżnię oraz gumy oporowe i taśmy do rozciągania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *